środa, 11 grudnia 2013

Honorowe krwiodawstwo


Wybrałem się dziś do RCKiK w celu oddania krwi :)
Był to mój drugi raz, więc wiedziałem, czego się spodziewać i z chęcią rozwieję mity krążące na ten temat w internecie.

Na początek opiszę jak wygląda procedura :)
Na odddziale zaczynamy od ubrania obuwia ochronnego, potem musimy się zarejestrować i wypełnić odpowiedni formularz, wszystkie warunki są dostępne w internecie, więc nie będę się rozpisywał.
Gdy już wypełnimy, idziemy na pierwsze pobranie krwi w celu poddaniu jej badaniom, następnie zmieniamy gabinet i lekarz przeprowadza z nami krótki wywiad na temat naszego stanu zdrowia, waży nas itd.
Jeśli wszystko jest dobrze i spełniamy wszystkie warunki idziemy do gabinetu gdzie będzie pobierana krew, siadamy na fotelu i relaksujemy się :)


Igła wydaje się spora ale wbrew pozorom odczuwamy tylko jej wkłucie, ja nie czułem żadnego bólu ani za pierwszym ani za drugim razem. Ściskamy balonik i krew leci :) 
W moim przypadku poszło to wyjątkowo szybko, nie poczułem żadnego osłabienia ani omdlenia. Dobrze jest zjeść śniadanie i wypić trochę wody przed oddawaniem.



 
W szpitalu, w którym ja byłem, wszystko odbywa się w bardzo dobrych warunkach, spełnione są wszystkie standardy czystości a personel jest miły i dba o krwiodawców. Sporadyczne oddawanie krwi nie uzależnia, nie powoduje zbyt wysokiego ciśnienia po oddaniu ani nie boli.
 
Po oddaniu dostajemy zwolnienie ze szkoły bądź pracy, zwrot kosztów dojazdu jeśli posiadamy bilet, możemy się napić kawy, i oczywiście dostajemy 9 czekolad, żeby uzupełnić stracone kalorie. 

Czy warto? Pomijając kwestie materialne, świadomość, że moja krew może komuś uratować życie to dla mnie bardzo wiele i nie zamierzam zaprzestać oddawania.

Jeśli macie jakieś pytania, to piszcie w komentarzach, na wszystkie chętnie odpowiem. :)

4 komentarze:

  1. Bardzo fajnie opisane :) Ja chciałabym oddać krew, ale niestety mam niedoczynność tarczycy i nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam wśród blogerskiej społeczności! :)

    Dodaję do obserwowanych i będę tu zaglądał codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze bardzo chciałam oddawać krew, jednak nie mogę ze względu na chorobę tarczycy.

    OdpowiedzUsuń