piątek, 24 stycznia 2014

Omlet na śniadanie

Cześć, jak się macie? :) 
Wstałem dziś później niż zwykle i nie miałem pojęcia, co przygotować sobie na śniadanie, potrafię robić proste dania, chociaż nie robię ich za często :) Więc postanowiłem zrobić omleta. Znalazłem przepis w internecie ale oczywiście nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zmodyfikował :) No i w przepisie była mowa o dwóch jajkach, ale który facet naje się dwoma jajkami? :)

Mój przepis wygląda tak: 
  • 4 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki mąki
  • 1 łyżka masła
  • dżem | syrop | bita śmietana | cukier puder
Musimy przygotować dwie miseczki bądź salaterki :)
Do jednej wlewamy mleko i wsypujemy mąkę i bardzo dokładnie mieszamy.


Do drugiej wrzucamy białka z jajek, żółtka dodajemy do wymieszanej mąki z mlekiem.

Ucieramy żółtka z mąką i mlekiem a białka ubijamy na twardą pianę, możemy użyć miksera ale nie chciało mi się go później myć więc zrobiłem to ręczną trzepaczką, w ostateczności da się to zrobić nawet widelcem :) 


Ubitą pianę przelewamy do drugiej miski i wszystko delikatnie mieszamy.


Całą masę przelewamy na patelnię, uprzednio rozpuszczając tam łyżkę masła.
Smażymy całość na jasno brązowy kolor.



Uważajcie przy przewracaniu :) Ja musiałem wyczyścić kuchnię i dokończyć śniadanie bez koszulki :)


Ale wyszło bardzo fajnie i smakowało świetnie więc szczerze polecam :) 
Jeśli pomysł się spodoba to może czasem będę wrzucał inne przygotowane przeze mnie dania :)
Oczywiście wszystkie dżemy pechowo się skończyły :)


Pozdrawiam! Komentujcie i obserwujcie :)

2 komentarze:

  1. Smacznego:) Polecam dodawanie do omleta różnych warzyw, kurczaka lub szynki wtedy będzie jeszcze smaczniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet to moje pierwsze danie jakie nauczyłem się robić na studiach. Moi znajomi śmiali się, że nie to będzie moje mistrzowskie danie. Aczkolwiek ja omleta nieco urozmaicam. Dodaje albo szynkę albo kiełbaskę, dodaję pomidory koktajlowe, szczypiorek lub cebulkę dymkę no i czasem dodaję żółty ser. Omlet wtedy ciągnie się jak najlepsza pizza z podwójnym serem.

    OdpowiedzUsuń